Références

Résultat 1 - 60 de 649

--- ACRONYMES ---
ELEN : Enseignement de la Lecture et de l'Écriture Numériques
TCLQ : Théatralisation des Contes et Légendes du Québec
H/M : Hybridité et Multimodalité

Auteurs Titre Auteur-TCLQ Groupe de recherchetrier par ordre décroissant
Curwood, J.Scott; Cowell, L.Lee Ipoetry : Creating space for new literacies in the english curriculum. H/M
McGinnis, T.; Goodstein-Stolzenberg, A.; Saliani, E.Coasta “Indnpride” : Online spaces of transnational youth as sites of creative and sophisticated literacy and identity work H/M
Whittington, S. Ideas for a Poetics of Intermedia H/M
Endrizzi, L. Jeunesses 2.0. : Les pratiques relationnelles au cœur des médias sociaux. H/M
Ng, W.; Nicholas, H. A framework for sustainable mobile learning in schools H/M
Bouchardon, S.; Cailleau, I.; Crozat, S.; Bachimont, B.; Hulin, T. Explorer les possibles de l'écriture multimédia H/M
Livingstone, S.; Helsper, E. Gradations in digital inclusion : children, young people and the digital divide H/M
Ghitalla, F. NTIC et nouvelles formes d'écriture H/M
Peppler, K.A.; Kafai, Y.B. From supergoo to scratch : Exploring creative digital media production in informal learning H/M
Haley, K. Que font les adolescents de leurs journées? H/M
Pink, S. Multimodality, multisensoriality and ethnographics knowing : Social semiotics and the phenomenology of perception H/M
Hughes, J.M. The performative pull or research with new media H/M
Rigaud, C. Les adolescents branchés H/M
Albers, P.; Cowan, K. Literacy on Our Minds: A Student-Inspired Symposium H/M
Ito, M.; Baumer, S.; Bittanti, M.; Boyd, D.; Cody, R.; Herr-Stephenson, B.; Horst, H.; Lange, P.; Mahendran, D.; Martinez, K.; Pascoe, C.J.; Robinson, L.; Sims, C.; Tripp, L. Hanging out, messing around and geeking out : kid living and learning with new media H/M
Roy, R. Les « C » en tant que citoyens H/M
Barton, G. The Arts and Literacy: What Does it Mean to be Arts Literate? H/M
Jewitt, C.; Kress, G. Multimodal Literacy H/M
Sanchez, É.; Ney, M.; Labat, J.M. Jeux sérieux et pédagogie universitaire : De la conception à l’évaluation des apprentissages. H/M
Albers, P.; Sanders, J. Multimodal literacies : An introduction H/M
Karsenti, T.; Fievez, A.; Collin, S.; Simard, S.; Dumouchel, G.; Giroux, P.; Rasmy, A.; Morin, M.; Dupuis, A.; Boily, A.; Roy, N. L’iPad à l’école : Usages, avantages et défis –Résultats d'une enquête quprès de 6057 élèves et 302 enseignants du Québec H/M
Seriot, P. Généraliser l'unique : Genres, types et sphères chez Bakthine H/M
Barret-Greenly, T. Investigating the impact of professional development on teacher practices and beliefs regarding the use of mobile educational applications in the classroom. H/M
Lebrun, M. Des Chaperons de toutes les couleurs H/M
Squire, K.D. From information to experience: Place-based augmented reality games as a model for learning in a globally networked society H/M
Braito-Grosse, A. Les mécanismes de la transposition dramatique : L'exemple de la fable classique sur la scène des lumières H/M
Caronia, L. Mobile culture : An ethnography of cellular phone uses in teenagers' everyday life H/M
Lemos, A. Les trois lois de la cyberculture : Libération de l'émission, principe en réseau et reconfiguration culturelle. H/M
UNESCO, Ifor Statis Adult and youth Literacy : National, regional and global trends 1985 - 2015 H/M
Coutelet, B.; Macedo-Rouet, M. La charge cognitive et l'apprentissage multimédia H/M
Livingstone, S. Digital literacies : tracing the implications for learners and learning H/M
Walsh, C. Teaching literacy in the new media age through the arts H/M
Dede, C. Emerging technologies, ubiquitous learning, and educational transformation H/M
McGonigal, J. "This is not a game": Immersive aesthetics and collective play H/M
Baudoin, J.M. Genres de texte et activité : Le cas de l'autobiographie H/M
François, S. La Participation médiatique selon H. Jenkins (note critique) H/M
Octobre, S. Pratiques culturelles chez les jeunes et institutions de transmission : Un choc des cultures? H/M
Jacucci, G.; Spagnolli, A.; Chalambalakis, A.; Morrisson, A.; Liikkanen, L.; Roveda, S.; Bertoncini, M. Bodily explorations in space : Social experience of a multimodal art installation H/M
Walsh, C.S. Creativity as capital in the literacy classroom : Youth as multimodal design H/M
Gibbons, A. Multimodal literature 'moves' us : Dynamic – Movement and embodiment in VAS : An opera in flatland H/M
Ba, C.Pham; Bonnin, L.; Conductier, N.; Barbirati, D.; Boublil, Y.; Barrier, S.; Sospedra-Tessier, C.; Delord, R.; Khaldi, D.; Sadler, J.; Degoulet, M.; Bach, A.; Duret, C.; Le Baut, J.M.; Regnard, D. Les métamorphoses de l'oeuvre et de l'écriture à l'heure du numérique : Vers une renouveau des humanités? H/M
Harris, A.; Jones, M.; Baba, S. Distributed leadership and digital collaborative learning : A synergistic relationship? H/M
Poveda, D. Literacy artifacts and the semiotic landscape of a spanish secondary school. H/M
Hutzler, G.; Gortais, B.; Poulain, G. Objets communicants, interfaces multimodales et création artistique H/M
Halverson, E.Rosenfeld Film as identity exploration : A multimodal analysis of youth produced films H/M
Albers, P.; Harste, J.C. The Arts, New Literacies, and Multimodality H/M
Ito, M.; Horst, H.; Bittanti, M.; Boyd, D.; Herr-Stephenson, B.; Lange, P.; Pascoe, C.J.; Robinson, L.; Baumer, S.; Cody, R.; Mahendran, D.; Martinez, K.; Perkel, D.; Sims, C.; Tripp, L. Living and learning with new media : Summary of findings from the digital youth project H/M
Saemmer, A. Penser de la (DÉ-)COHÉRENCE : Le rôle de l'hypertexte dans la formation à la culture informationnelle H/M
Clary, D.; Lachuck, A.Johnson; Corley, A.M.; Spence, L. Critique! Design! Engage! Opening New Spaces for Multimodal Experiences H/M
Jordan, E.T. A place for video games : a theoretical and pedagogical framework for multiliteracies learning in english studies H/M
Sanford, K.; Madill, L. Critical literacy learning through video games: Adolescent boys’ perspectives. H/M
Alvares, C. La microfiction comme métamorphose du conte : Éclatement narratif et transfictionnalité dans Petits Chaperons de José Luis Zarate H/M
McClay, J.Kedersha; Mackey, M.; Carbonaro, M.; Szafron, D.; Schaeffer, J. Adolescents composing fiction in digital game and written formats : Tacit, explicit and metacognitive strategies. H/M
Siegel, M. New times for multimodality? Confronting the accountability culture H/M
Blondin, J.P. Les technologies mobiles en classe : Encadrer leur utilisation pour soutenir l’apprentissage des étudiants H/M
Lebrun, M.; Lacelle, N. Enquête auprès de jeunes montréalais sur leurs pratiques sociales et linguistiques dans les blogues de type réseaux sociaux. H/M
Hill, K. Rapport sur la participation aux activités artistiques et de lecture des enfants en dehors de l'école en 2008 H/M
Buckingham, D. Do we really need media education 2.0? Teaching media in the case of participatory culture H/M
Conrad, D. Exploring risky youth experiences : Popular theatre as a participatory, performative research method H/M
Livingstone, S. Media Literacy and the challenge of new information and communication technology H/M

Pages