Références

Résultat 1 - 60 de 649

--- ACRONYMES ---
ELEN : Enseignement de la Lecture et de l'Écriture Numériques
TCLQ : Théatralisation des Contes et Légendes du Québec
HM : Hybridité et Multimodalité
RN : Ressources numériques et multimodales

Auteurs Titre Auteur-TCLQ Groupe de recherchetrier par ordre décroissant
Harris, A.; Jones, M.; Baba, S. Distributed leadership and digital collaborative learning : A synergistic relationship? H/M
Poveda, D. Literacy artifacts and the semiotic landscape of a spanish secondary school. H/M
Hutzler, G.; Gortais, B.; Poulain, G. Objets communicants, interfaces multimodales et création artistique H/M
Halverson, E.Rosenfeld Film as identity exploration : A multimodal analysis of youth produced films H/M
Albers, P.; Harste, J.C. The Arts, New Literacies, and Multimodality H/M
Ito, M.; Horst, H.; Bittanti, M.; Boyd, D.; Herr-Stephenson, B.; Lange, P.; Pascoe, C.J.; Robinson, L.; Baumer, S.; Cody, R.; Mahendran, D.; Martinez, K.; Perkel, D.; Sims, C.; Tripp, L. Living and learning with new media : Summary of findings from the digital youth project H/M
Saemmer, A. Penser de la (DÉ-)COHÉRENCE : Le rôle de l'hypertexte dans la formation à la culture informationnelle H/M
Clary, D.; Lachuck, A.Johnson; Corley, A.M.; Spence, L. Critique! Design! Engage! Opening New Spaces for Multimodal Experiences H/M
Jordan, E.T. A place for video games : a theoretical and pedagogical framework for multiliteracies learning in english studies H/M
Sanford, K.; Madill, L. Critical literacy learning through video games: Adolescent boys’ perspectives. H/M
Alvares, C. La microfiction comme métamorphose du conte : Éclatement narratif et transfictionnalité dans Petits Chaperons de José Luis Zarate H/M
McClay, J.Kedersha; Mackey, M.; Carbonaro, M.; Szafron, D.; Schaeffer, J. Adolescents composing fiction in digital game and written formats : Tacit, explicit and metacognitive strategies. H/M
Siegel, M. New times for multimodality? Confronting the accountability culture H/M
Blondin, J.P. Les technologies mobiles en classe : Encadrer leur utilisation pour soutenir l’apprentissage des étudiants H/M
Buckingham, D. Do we really need media education 2.0? Teaching media in the case of participatory culture H/M
Lebrun, M.; Lacelle, N. Enquête auprès de jeunes montréalais sur leurs pratiques sociales et linguistiques dans les blogues de type réseaux sociaux. H/M
Hill, K. Rapport sur la participation aux activités artistiques et de lecture des enfants en dehors de l'école en 2008 H/M
Conrad, D. Exploring risky youth experiences : Popular theatre as a participatory, performative research method H/M
Livingstone, S. Media Literacy and the challenge of new information and communication technology H/M
Vaufrey, C. Noter les productions numériques des étudiants : Oui, mais comment? H/M
Crozat, S.; Bachimont, B.; Cailleau, I.; Bouchardon, S.; Gaillard, L. Éléments pour une théorie opérationnelle de l'écriture numérique H/M
Maczewski, M. Exploring identities through the Internet : Youth experiences online H/M
Walsh, M. Worlds have collided and modes have merged : Classroom evidence of changed literacy practices H/M
Dubuc, R. La balado : Une façon d'apprendre appréciée des jeunes H/M
Molinet, E. L'hybridation : Un processus décisif dans le champ des arts plastiques H/M
Bazalgette, C.; Buckingham, D. Literacy, media and multimodality : A critical response. H/M
Livingstone, S. The challenge of changing audience : Or, what the resarcher to do in the age of the Internet? H/M
Gauthier, M.; Boily, C.; Duval, L. Les modes de vie et les pratiques culturelles des jeunes, homogénéisation de la culture et individualisation des pratiques? H/M
Peppler, K.A. Media arts : Arts education for a digital age H/M
Gude, O. New school art styles : The project of art education H/M
Piette, J.; Pons, C.M.; Giroux, L.; Millerand, F. Les jeunes et internet (représentation, utilisation et appropriation) H/M
Hersent, J.F. Les pratiques culturelles adolescentes : France, début du troisième millénaire H/M
Prince, G. Narrativehood, narrativeness, narrativity, narratability H/M
Albers, P. Art as Literacy H/M
Hwang, G.J.; Sung, H.Y.; Hung, C.M.; Yang, L.H.; Huang, I. A knowledge engineering approach to developing educational computer games for improving students’ differentiating knowledge_1285 183..196 H/M
Roy, R. Les 12-24 ans : utilisateurs extrêmes d’Internet et des TI H/M
Albers, P.; Holbrook, T.; Harste, J.C. Talking Trade: Literacy Researchers as Practicing Artists H/M
Jenkins, H.; Purushotma, R.; Weigel, M.; Clinton, K.; Robison, A. Confronting the challenges of participatory cultures (media education for the 21st century) H/M
Alim, S. Translocal style communities : Hip-hop youth as cultural theorists of style, language and globalization H/M
Cowan, K.; Albers, P. Semiotic Representations: Building Complex Literacy Practices through the Arts H/M
Jutras, D. L'incidence du numérique sur les pratiques culturelles des jeunes québécois H/M
Sayarh, N. La netnographie : Mise en application d’une méthode d’investigation des communautés virtuelles représentant un intérêt pour l’étude des sujets sensibles. H/M
Bachand, N.; Henricks, N.; L'Italien, I.; Panaccio-Letendre, C. Petit manuel des arts médiatiques H/M
Kohut, A.; Parker, K.; Keeter, S.; Doherty, C.; Dimock, M. How young people view their lives, futures and politics : A portrait of Generation Next H/M
Snyder, I.; Bulfin, S. Digital literacy : What it means for arts education H/M
Boulaire, C.; Hervet, G.; Graf, R. Déambulation et cueillette dans le bois digital de YouTube : Construction d’une approche spatiale et narrative de la recherche. H/M
Bull, G.; Thompson, A.; Searson, M.; Garofalo, J.; Park, J.; TYoung, C.; Lee, J. Connecting informal and formal learning experiences in the age of participatory media H/M
Lebrun, M.; Lacelle, N.; Boutin, J.F. Genèse et essor du concept de littératie médiatique multimodale H/M
Thoman, E.; Jolls, T. Literacy for the 21st century : An overview & orientation guide to media literacy education H/M
Consalvo, M. Console video games and global corporations : Creating a hybrid culture. H/M
Livingstone, S. Internet literacy : Young people's negotiation of new online opportunities H/M
Grillo, S.Vieira de Épistémologie et genres du discours dans le cercle de Bakhtine H/M
Curwood, J.Scott; Cowell, L.Lee Ipoetry : Creating space for new literacies in the english curriculum. H/M
McGinnis, T.; Goodstein-Stolzenberg, A.; Saliani, E.Coasta “Indnpride” : Online spaces of transnational youth as sites of creative and sophisticated literacy and identity work H/M
Whittington, S. Ideas for a Poetics of Intermedia H/M
Endrizzi, L. Jeunesses 2.0. : Les pratiques relationnelles au cœur des médias sociaux. H/M
Ng, W.; Nicholas, H. A framework for sustainable mobile learning in schools H/M
Bouchardon, S.; Cailleau, I.; Crozat, S.; Bachimont, B.; Hulin, T. Explorer les possibles de l'écriture multimédia H/M
Livingstone, S.; Helsper, E. Gradations in digital inclusion : children, young people and the digital divide H/M
Ghitalla, F. NTIC et nouvelles formes d'écriture H/M

Pages