Références par groupe de recherche

Résultat 1 - 100 de 752

--- ACRONYMES ---

R2-LMM : Revue de recherches en LMM
ELEN : Enseignement de la Lecture et de l'Écriture Numériques
TCLQ : Théatralisation des Contes et Légendes du Québec
H/M : Hybridité et Multimodalité

Authors Titretrier par ordre croissant Auteur-TCLQ Groupe Volume
McGinnis, T.; Goodstein-Stolzenberg, A.; Saliani, E.Coasta “Indnpride” : Online spaces of transnational youth as sites of creative and sophisticated literacy and identity work H/M 18
Wissman, K.; Costello, S.; Hamilton, D. ‘You're Like Yourself': Multimodal Literacies in a Reading Support Class ELEN
Bourdaa, M. « Ici je suis moi-même » : appartenance, littératie et genre dans les communautés de fans de The Flash et Arrow R2-LMM Vol. 4.
Brunel, M.; Guérin-Callebout, C. « Écrire dans » : Écriture littéraire sur écran. Présentation d’une expérimentation en classe de 3e année du secondaire R2-LMM Vol. 3.
Dimier, G. « Didactiser » la notion de Média : contextes ELEN
Detrez, C.; Renard, F. « Avoir bon genre ? » : les lectures à l’adolescence ELEN 4
Belisle, C. [Compte rendu de:] Belisle, C. (Ed.) (2004). La lecture numérique : réalités, enjeux et perspectives ELEN
Davidson, C. Young children’s engagement with digital texts and literacies in the home: Pressing matters for the teaching of English in the early years of schooling ELEN
Proukou, K. Young Adult Literature: Rite of Passage or Rite of Its Own ELEN 40
Wissman, K.; Costello, S.; Hamilton, D. You're Like Yourself : Multimodal Literacies in a Reading Support Class ELEN 19
Walsh, M. Worlds have collided and modes have merged : Classroom evidence of changed literacy practices H/M 42
Baron, N. Words Onscreen: The Fate of Reading in a Digital World. ELEN
Sekeres, D.Carver; Coiro, J.; Castek, J.; Guzniczak, L.A. Wondering + online inquiry = learning ELEN 96
LIU, A.L.A.N. Where is cultural criticism in the digital humanities ? ELEN
Leu, D.J.; Zawilinski, L.; Castek, J.; Banerjee, M.; Housand, B.C.; Liu, Y.; O’Neil, M. What is new about the new literacies of online reading comprehension ELEN
Askehave, I.; Nielsen, A.Ellerup What are the Characteristics of Digital Genres? - Genre Theory from a Multi-modal Perspective ELEN
De Jorge, M.G.; Sanz, A. What (cyber)reading for the (cyber)classroom? ELEN 36
de Jorge, M.Goicoechea; Sanz, A. What (cyber)reading for the (cyber)classroom? ELEN
Sutherland-Smith, W. Web-text : perceptions of digital reading skills in the ESL classroom ELEN
Davis, A.W. WEB 2.0 Tool & Resource Guide 2013 ELEN
Sutherland-Smith, W. Weaving the Literacy Web: Changes in Reading from Page to Screen ELEN
Sutherland-Smith, W. Weaving the literacy Web : Changes in reading from page to screen ELEN 55
Connors, S. Weaving multimodal meaning in a graphic novel reading group ELEN 12
Voyage au pays des contes Le Queffelec, Rébecca TCLQ
Quatrebarbes, S. Vous lisez? Et (sic) bien, jouez maintenant ELEN
Schneider, A.; Jeannin, M. Vers une didactique de l’interculturel fondée sur l’articulation littérature de jeunesse/arts visuels : l’exemple du japon en formation R2-LMM Vol. 6.
Ollivier, C. Vers une approche interactionnelle en didactique des langues et web 2.0 ELEN
Villemonteix, F.; Khaneboubi, M. Utilisation de tablettes numériques (iPad) dans les établissements primaires et secondaires de l’académie de Créteil ELEN
Bromley, K. Using smartphones to supplement classroom reading ELEN 66
Henry, L.A.; Castek, J.; O'Byrne, I.; Zawilinski, L. Using peer collaboration to support online reading, writing, and communication: An empowerment model for struggling readers ELEN 28
Thoermer, A.; Williams, L. USING DIGITAL TEXTS TO PROMOTE FLUENT READING ELEN
Lai, J.Y.; Chang, C.Y. User attitudes toward dedicated e-book readers for reading: The effects of convenience, compatibility and media richness ELEN
Araújo, S.; Hannachi, R. Une première expérience de (co)création de (multi)textes numériques : enjeux et défis R2-LMM Vol. 10.
Salgado, B.Regueiro Une poésie pour tous les langages artistiques : poéticité et lecture numériques ELEN
Une conteuse sur le terrain... Thibault, Arleen TCLQ
Le Meur, M. Une approche par la musique pour développer des compétences de lecteur R2-LMM Vol. 1.
Grégoire, M.; Ouellet, S. Une approche multimodale pour accompagner la lecture littéraire au secondaire : créer des bandes-annonces à partir de BD R2-LMM Vol. 2.
Coiro, J. Understanding Dispositions Toward Reading on the Internet ELEN
Bouchardon, S.; Broudoux, E.; Deseilligny, O.; Ghitalla, F. Un laboratoire de littératures ELEN
Moinard, P. Un forum dédié aux échanges autour de textes de fiction, une expérience littéraire extrascolaire ? ELEN
Serres, A. Un exemple de translittératie : l'évaluation de l'information sur internet ELEN
Serres, A. Un exemple de translittératie : l'évaluation de l'information sur internet ELEN
Cuin, H. Un dispositif d’approche multimodale de la lecture littéraire : lecture spectature et lecture littéraire en classe seconde R2-LMM Vol. 1.
Dei, S. Type de discours et strategies de lecture sur ecran d'ordinateur, livre electronique et support papier. Situation de lecture en Francais langue etrangere : le cas des italophones apprenant le francais ELEN
TV5 monde: en scènes TV5 Monde [s.d.] TCLQ
Transmission et interprétation plurielle des récits Petitat, André TCLQ
Alim, S. Translocal style communities : Hip-hop youth as cultural theorists of style, language and globalization H/M 19
Liu, A.Y. Translitteraties : le big bang de la lecture en ligne ELEN
Garcia, A.; Seglem, R.; Share, J. Transforming Teaching and Learning Through Critical Media Literacy Pedagogy ELEN 6
Meunier, C. Tous urbains. Enseigner autrement la géographie urbaine avec l’album pour enfants à l’école élémentaire R2-LMM Vol. 7.
ODENA, S.O.P.H.I.E.; QUARTANA, J.É.R.Ô.M.E. TIC et rapport à la lecture. Étude de la réception d'une bibliothèque interactive auprès d'un public d'enfant ELEN
ODENA, S.O.P.H.I.E.; QUARTANA, J.É.R.Ô.M.E. TIC et rapport à la lecture : Étude de la réception d’une bibliothèque interactive auprès d’un public d’enfants ELEN
Thot cursus TCLQ
Théâtre mosaïque des cultures Deldime, Roger TCLQ
Théâtre et langage à l’école. 100 exercices préparatoires, 3 pièces complètes pour 25 élèves, 3 trames de pièces pour 25 élèves : 8-11 ans Rivais, Yak TCLQ
Théâtre et formation des enseignants Deldime, Roger TCLQ
Théâtre et enseignement du Français Langue Étrangère Hamid Mohamed, Elsir Elamin TCLQ
Théâtre de l’opprimé Boal, Augusto TCLQ
Kuiper, E.; Volman, M.; Terwel, J. The Web as an Information Resource in K-12 Education : Strategies for Supporting Students in Searching and Processing Information ELEN 75
Union, C.D.; Union, L.Walker The use of ereaders in the classroom and at home to help third-grade students improve their reading and english/language arts standardized tests scores ELEN 59
D., C.; Walker, L.; Green, T.D. The Use of eReaders in the Classroom and at Home to Help Third-grade Students Improve their Reading and English/ Language Arts Standardized Test Scores ELEN
Gil-Flores, J.; Torres-Gordillo, J.J.; Perera-Rodríguez, V.H. The role of online reader experience in explaining students’ performance in digital reading ELEN
Fabos, B. The Price of Information Critical Literacy, Education, and Today’s Internet ELEN
Hughes, J.M. The performative pull or research with new media H/M 7
Leu, D.J.; Forzani, E.; Rhoads, C.; Maykel, C.; Kennedy, C.; Timbrell, N. The New Literacies of Online Research and Comprehension: Rethinking the Reading Achievement Gap ELEN
Coiro, J. The New Literacies of Online Reading Comprehension : Future Directions ELEN 76
Leu, D.J.; Zawilinski, L. The New Literacies of Online Reading Comprehension ELEN
Koltay, T. The media and the literacies : media literacy, information literacy, digital literacy ELEN 33
Thayer, A.; Lee, C.P.; Hwang, L.H.; Sales, H.; Sen, P.; Dalal, N. The Imposition and Superimposition of Digital Reading Technology: The Academic Potential of E-readers ELEN
Hsu, H.Y.; Wang, S. The Impact of Using Blogs on College Students' Reading Comprehension and Learning Motivation ELEN
Kuznekoff, J.; Titsworth, S. The Impact of Mobile Phone Usage on Student Learning ELEN 62
Levy, S. The Future of Reading ELEN
Manderino, M. THE ENGAGING CLASSROOM ELEN
Bernard, M.; Fernandez, M.; Hull, S. The Effects of Line Length on Children and Adults’ Online Reading Performance ELEN
Solvie, P.A. The Digital Whiteboard: A Tool in Early Literacy Instruction ELEN
Simpson, A.; Walsh, M.; Rowsell, J. The digital reading path: researching modes and multidirectionality with iPads ELEN
Selwyn, N. The digital native : myth and reality ELEN 61(4)
López, O.S. The Digital Learning Classroom: Improving English Language Learners’ academic success in mathematics and reading using interactive whiteboard technology ELEN
Krumsvik, R. The digital challenges of school and teacher education in Norway : Some urgent questions and the search for answers ELEN
Huvila, I. The complete information literacy ? Unforgetting creation and organisation of information ELEN 43
Livingstone, S. The challenge of changing audience : Or, what the resarcher to do in the age of the Internet? H/M 19
anonyme, A. The Canadian Book Buyer 2015 ELEN
Albers, P.; Harste, J.C. The Arts, New Literacies, and Multimodality H/M 40
Barton, G. The Arts and Literacy: What Does it Mean to be Arts Literate? H/M 14
Brunet, M.H. Test de Bechdel et agentivité des femmes dans l’histoire : analyse des discussions sur un forum en ligne R2-LMM Vol. 12.
Bloch, B. Ténus liens tenus entre les arts R2-LMM Vol. 6.
Brunel, M. Tentative d’épuisement d’un lieu : éduquer à l’expérience esthétique par le dialogue entre arts de l’espace et récit littéraire R2-LMM Vol. 6.
Rannou, N.Brillant; Le Baut, J.M. Tenir en classe un blogue de lecture littéraire : pratiques du texte, reconfigurations de la réception. Le cas d’i-voix au lycée de l’Iroise de Brest R2-LMM Vol. 5.
Amri, M.; Vacaflor, N. Téléphone mobile et expression identitaire: réflexions sur l'erxposition technologique de soi chez les jeunes ELEN 2010
Amri, M.; Vacaflor, N.Nayra TÉLÉPHONE MOBILE ET EXPRESSION IDENTITAIRE : RÉFLEXIONS SUR L'EXPOSITION TECHNOLOGIQUE DE SOI PARMI LES JEUNES ELEN
Quellmalz, E.S. Technology to Support Next-Generation Classroom Formative Assessment for Learning ELEN
Appel, A.E.; O’Gara, C. Technology and young children : A review of literature ELEN
Moran, J.; Ferdig, R.E.; Pearson, D.; Wardrop, J.; Blomeyer, R.L. Technology and Reading Performance in the Middle-School Grades: A Meta-Analysis with Recommendations for Policy and Practice1 ELEN
Moran, J.; Ferdig, R.E.; Pearson, D.; Wardrop, J.; Blomeyer, R.L. Technology and reading performance in the middle-school grades: A meta-analysis with recommendations for policy and practice ELEN 40
Techniques théâtrales pour la formation d’adultes. Connaissance de soi, connaissance de l'autre, corps et espace, improvisations théâtrales et créativité, relaxation, développement personnel. augmentation des potencialités Héril, Alain & Mégrier, Dominique TCLQ
Techniques dramatiques : activités d’expression orale Cormanski, Alex TCLQ
Teatro y dramatización. Didáctica de la creación colectiva Carballo Basadre, Carmen TCLQ
Teatro Bujvald, Naftole TCLQ
Teaching Multiliteracies Across the Curriculum ELEN
Walsh, C. Teaching literacy in the new media age through the arts H/M 16

Pages