Références

Résultat 1 - 60 de 649

--- ACRONYMES ---
ELEN : Enseignement de la Lecture et de l'Écriture Numériques
TCLQ : Théatralisation des Contes et Légendes du Québec
H/M : Hybridité et Multimodalité

Auteurs Titre Auteur-TCLQ Groupe de recherchetrier par ordre décroissant
Curwood, J.Scott; Cowell, L.Lee Ipoetry : Creating space for new literacies in the english curriculum. H/M
Alim, S. Translocal style communities : Hip-hop youth as cultural theorists of style, language and globalization H/M
Octobre, S. Pratiques culturelles chez les jeunes et institutions de transmission : Un choc des cultures? H/M
Barret-Greenly, T. Investigating the impact of professional development on teacher practices and beliefs regarding the use of mobile educational applications in the classroom. H/M
Thoman, E.; Jolls, T. Literacy for the 21st century : An overview & orientation guide to media literacy education H/M
McClay, J.Kedersha; Mackey, M.; Carbonaro, M.; Szafron, D.; Schaeffer, J. Adolescents composing fiction in digital game and written formats : Tacit, explicit and metacognitive strategies. H/M
Livingstone, S. Internet literacy : Young people's negotiation of new online opportunities H/M
Alvares, C. La microfiction comme métamorphose du conte : Éclatement narratif et transfictionnalité dans Petits Chaperons de José Luis Zarate H/M
Ba, C.Pham; Bonnin, L.; Conductier, N.; Barbirati, D.; Boublil, Y.; Barrier, S.; Sospedra-Tessier, C.; Delord, R.; Khaldi, D.; Sadler, J.; Degoulet, M.; Bach, A.; Duret, C.; Le Baut, J.M.; Regnard, D. Les métamorphoses de l'oeuvre et de l'écriture à l'heure du numérique : Vers une renouveau des humanités? H/M
Peppler, K.A. Media arts : Arts education for a digital age H/M
Albers, P.; Cowan, K. Literacy on Our Minds: A Student-Inspired Symposium H/M
Sanchez, É.; Ney, M.; Labat, J.M. Jeux sérieux et pédagogie universitaire : De la conception à l’évaluation des apprentissages. H/M
Jutras, D. L'incidence du numérique sur les pratiques culturelles des jeunes québécois H/M
Clary, D.; Lachuck, A.Johnson; Corley, A.M.; Spence, L. Critique! Design! Engage! Opening New Spaces for Multimodal Experiences H/M
UNESCO, Ifor Statis Adult and youth Literacy : National, regional and global trends 1985 - 2015 H/M
Haley, K. Que font les adolescents de leurs journées? H/M
Cowan, K.; Albers, P. Semiotic Representations: Building Complex Literacy Practices through the Arts H/M
Prince, G. Narrativehood, narrativeness, narrativity, narratability H/M
Coutelet, B.; Macedo-Rouet, M. La charge cognitive et l'apprentissage multimédia H/M
Bouchardon, S.; Cailleau, I.; Crozat, S.; Bachimont, B.; Hulin, T. Explorer les possibles de l'écriture multimédia H/M
Sanford, K.; Madill, L. Critical literacy learning through video games: Adolescent boys’ perspectives. H/M
Gibbons, A. Multimodal literature 'moves' us : Dynamic – Movement and embodiment in VAS : An opera in flatland H/M
Jacucci, G.; Spagnolli, A.; Chalambalakis, A.; Morrisson, A.; Liikkanen, L.; Roveda, S.; Bertoncini, M. Bodily explorations in space : Social experience of a multimodal art installation H/M
Vaufrey, C. Noter les productions numériques des étudiants : Oui, mais comment? H/M
Conrad, D. Exploring risky youth experiences : Popular theatre as a participatory, performative research method H/M
Peppler, K.A.; Kafai, Y.B. From supergoo to scratch : Exploring creative digital media production in informal learning H/M
Ito, M.; Horst, H.; Bittanti, M.; Boyd, D.; Herr-Stephenson, B.; Lange, P.; Pascoe, C.J.; Robinson, L.; Baumer, S.; Cody, R.; Mahendran, D.; Martinez, K.; Perkel, D.; Sims, C.; Tripp, L. Living and learning with new media : Summary of findings from the digital youth project H/M
Gauthier, M.; Boily, C.; Duval, L. Les modes de vie et les pratiques culturelles des jeunes, homogénéisation de la culture et individualisation des pratiques? H/M
Lebrun, M. Des Chaperons de toutes les couleurs H/M
Bull, G.; Thompson, A.; Searson, M.; Garofalo, J.; Park, J.; TYoung, C.; Lee, J. Connecting informal and formal learning experiences in the age of participatory media H/M
Rigaud, C. Les adolescents branchés H/M
Livingstone, S. Digital literacies : tracing the implications for learners and learning H/M
Endrizzi, L. Jeunesses 2.0. : Les pratiques relationnelles au cœur des médias sociaux. H/M
Sayarh, N. La netnographie : Mise en application d’une méthode d’investigation des communautés virtuelles représentant un intérêt pour l’étude des sujets sensibles. H/M
Hwang, G.J.; Sung, H.Y.; Hung, C.M.; Yang, L.H.; Huang, I. A knowledge engineering approach to developing educational computer games for improving students’ differentiating knowledge_1285 183..196 H/M
Blondin, J.P. Les technologies mobiles en classe : Encadrer leur utilisation pour soutenir l’apprentissage des étudiants H/M
Grillo, S.Vieira de Épistémologie et genres du discours dans le cercle de Bakhtine H/M
Lebrun, M.; Lacelle, N. Enquête auprès de jeunes montréalais sur leurs pratiques sociales et linguistiques dans les blogues de type réseaux sociaux. H/M
Maczewski, M. Exploring identities through the Internet : Youth experiences online H/M
Bachand, N.; Henricks, N.; L'Italien, I.; Panaccio-Letendre, C. Petit manuel des arts médiatiques H/M
Poveda, D. Literacy artifacts and the semiotic landscape of a spanish secondary school. H/M
Ito, M.; Baumer, S.; Bittanti, M.; Boyd, D.; Cody, R.; Herr-Stephenson, B.; Horst, H.; Lange, P.; Mahendran, D.; Martinez, K.; Pascoe, C.J.; Robinson, L.; Sims, C.; Tripp, L. Hanging out, messing around and geeking out : kid living and learning with new media H/M
Barton, G. The Arts and Literacy: What Does it Mean to be Arts Literate? H/M
Seriot, P. Généraliser l'unique : Genres, types et sphères chez Bakthine H/M
Kohut, A.; Parker, K.; Keeter, S.; Doherty, C.; Dimock, M. How young people view their lives, futures and politics : A portrait of Generation Next H/M
Albers, P. Art as Literacy H/M
Walsh, C. Teaching literacy in the new media age through the arts H/M
Hughes, J.M. The performative pull or research with new media H/M
Walsh, C.S. Creativity as capital in the literacy classroom : Youth as multimodal design H/M
Roy, R. Les 12-24 ans : utilisateurs extrêmes d’Internet et des TI H/M
Dede, C. Emerging technologies, ubiquitous learning, and educational transformation H/M
Livingstone, S.; Helsper, E. Gradations in digital inclusion : children, young people and the digital divide H/M
Siegel, M. New times for multimodality? Confronting the accountability culture H/M
Harris, A.; Jones, M.; Baba, S. Distributed leadership and digital collaborative learning : A synergistic relationship? H/M
Livingstone, S. The challenge of changing audience : Or, what the resarcher to do in the age of the Internet? H/M
Walsh, M. Worlds have collided and modes have merged : Classroom evidence of changed literacy practices H/M
Crozat, S.; Bachimont, B.; Cailleau, I.; Bouchardon, S.; Gaillard, L. Éléments pour une théorie opérationnelle de l'écriture numérique H/M
Hutzler, G.; Gortais, B.; Poulain, G. Objets communicants, interfaces multimodales et création artistique H/M
Jewitt, C.; Kress, G. Multimodal Literacy H/M
Gude, O. New school art styles : The project of art education H/M

Pages